Saturday 11 January 2014

12 pasukan berentap saingan bola sepak KRT di Sarikei ...

12 pasukan berentap saingan <b>bola sepak</b> KRT di Sarikei <b>...</b>


12 pasukan berentap saingan <b>bola sepak</b> KRT di Sarikei <b>...</b>

Posted: 04 Nov 2013 07:21 AM PST

SARIKEI: Sebanyak 12 pasukan bakal berentap memburu gelaran juara merebut Piala Perpaduaan Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Sarikei pada kejohanan bola sepak sembilan sebelah.

Pasukan bertanding dibahagikan kepada tiga kumpulan iaitu Kumpulan A ialah KRT Jalan Haji Karim, KRT Jalan Abdul Rahman, Rukun Tetangga (RT) Sarikei dan KRT Kerubong Ilie.

Kumpulan B ialah KRT Taman Susur Jambu Timur, CIM, RASCOM FC dan Real Meradong, manakala Kumpulan C pula KRT Taman Susur Jambu Barat, RELA FC, SAFRA dan Pelados FC.

Pengarah Jabatan Perpaduan dan Intergrasi Nasional (JPNIN) Sarawak, Dirwana Azool berkata kejohanan itu merupakan julung kali dianjurkan melibatkan kerjasama pihak KRT.

"Pihak berbangga kerana penganjuran sulung ini, jumlah penyertaan pasukan menyertainya amat memberangsangkan.

"Kita berharap aktiviti serupa dapat dijadikan sebagai acara tahunan KRT bersama pihak JPNIN.

"Bagi menyokong usaha ini, kita menyedia peruntukan RM5,000 bagi menampung pihak KRT untuk mengelolakan program serupa pada tahun akan datang," jelas Dirwana.

Sementara Pengerusi KRT Jalan Haji Karim, Husin Ghani berkata, pihaknya amat gembira kerana diberi peluang dan kepercayaan mengelolakan aktiviti itu.

"Apatah lagi, pada kali ini JPNIN memberi amanah dan kepercayaan kepada Sarikei tuan rumah bagi mengadakan pertandingan ini.

"Melalui peluang ini, kita merakamkan terima kasih kepada 17 KRT di kawasan ini atas kerjasama dan sumbangan diberikan dalam menjayakan aktiviti ini," katanya.

Johan akan membawa pulang hadiah wang tunai RM500, piala dan pingat dan naib johan dengan hadiah RM300 berserta piala dan pingat.

Print Friendly

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

<b>Bola Sepak</b> - Sukan <b>Malaysia</b> dan Antarabangsa - Blogger

Posted: 08 Jan 2014 09:32 PM PST

Saingan musim baru Liga Malaysia 2014 dijangka sengit dengan setiap pasukan yang bersaing memperkemas dan memantapkan pasukan masing-masing dengan barisan pemain tempatan serta 4 tenaga import berkualiti. Saingan Liga Super 2014 menyaksikan sebanyak 12 pasukan akan bersaing dengan juara musim Liga Super 2013, iaitu pasukan jemputan Singapore Lions XII pastinya menghadapi saingan sukar mempertahankan kejuaraan yang dimenangi pada musim lalu. Antara pasukan yang pastinya menjadi pilihan menjuarai Liga Super 2014 akan datang ialah pasukan Kelantan atau The Red Warriors di bawah kendalian Ketua Jurulatih baru iaitu Steve Darby yang menggantikan Ketua Jurulatih dari Croatia, Bojan Hodak.

Walaupun kehilangan sebahagian daripada tonggak pemain musim lalu, Kelantan tetap dilihat antara pencabar utama di mana barisan pemain berpengalaman serta pemain-pemain muda dan import berkualiti pastinya memberikan cabaran getir kepada pasukan-pasukan lain. Gandingan pemain-pemain berpengalaman seperti Ketua Pasukan yang juga pemain terbaik Liga Malaysia 2013, Mohd. Badhri Mohd. Radzi atau Piya, Khairul Fahmi Che Mat, Farisham Ismail, Nik Shahrul Azim, Zairul Fitree Ishak dan Ahmad Fakri Shaarani serta pemain-pemain import berkualiti seperti Obinha Nwaneri (NIgeria), Francis Forkey Doe (Liberia), Muhammad Ghaddar (Lubnan) dan bekas pemain antarabangsa Mesir, Mohamad Shawky pastinya menjadikan pasukan Kelantan antara pilihan mencabar kejuaraan musim 2014. 

Selain itu, pemain-pemain muda seperti Wan Zaharul Nizam, Khairul Nizam Rosli  dan pemain-pemain baru seperti Amar Rohidan, Ahmad Shakir Ali, Tengku Hasbullah Raja Hassan, Nazri Ahmad pastinya bakal membentuk gandingan mantap untuk pasukan Kelantan. Pada pandangan Bual Sukan, pasukan Kelantan merupakan pilihan untuk mencabar kejuaraan Liga Super 2014 walaupun kehilangan sebahagian besar pemain-pemain utama musim lalu. Berikut adalah jadual perlawanan melibatkan pasukan Kelantan dalam Liga Super 2014 akan datang : 

Pusingan Pertama

18 Januari : Sime Darby FC (GS) 

25 Januari : Sarawak (GL)

28 Januari : PKNS FC (GS)

8 Februari : Perak (GL) 

15 Februari : T-Team (GS)

8 Mac :  Singapore Lions XII (GL)

15 Mac : Pahang (GS)

22 Mac : Selangor (GL)

25 Mac : Johor Darul Takzim FC (GS)

29 Mac : Terengganu (GL)

5 April : ATM FA (GS)

Pusingan Kedua

12 April : ATM FA (GL)

15 April : Sime Darby FC (GL)

19 April : Sarawak (GS)

10 Mei :  PKNS FC (GL)

17 Mei : Perak (GS)

24 Mei : T-Team (GL)

10 Jun : Singapore Lions XII (GS)

14 Jun : Pahang (GL)

17 Jun : Selangor (GS)

21 Jun : Johor Darul Takzim FC (GL)

25 Jun : Terengganu (GS)

* Jadual Tertakluk kepada pindaan

GS : Gelanggang Sendiri

GL : Gelanggang Lawan

No comments:

Post a Comment